2. Sınıf
3. Sınıflar
4. Sınıflar
İstatistikler
    egitmenhaber.tr.gg

iyi.tc
BURADASIN

EĞİTMENHABER

FORUM

=> Daha kayıt olmadın mı?

ÜYELERİMİZ: brak28, dreamslet, hikmet ,emel18200 ,testerenecmi ,parmenides ,ask-nett , baran ,baran , sınıfcı_86 ,sınıfcıyım ,kristalegem , yasenyasemin , muku , silifkelim , wewe , makserano , alpcimm , yareen , kurnaz33 , örtmen , ressam ,balmumu, ay0yildiz , irem10 , izmirli , öğretmencik , pamuk20 , zeus , serpilll ,basov , bera00 , gülmisal , kinyas7 ,gldm ,kalli , ekim ,emir ,esiba ,egitimcixyz ,selim ,kral,nill_ FORUMDAKİ YENİ KONULAR ---KPSS SORU CEVAPLAMA BÖLÜMÜ AÇILDI----BİLGİSAYAR BÖLÜMÜNDE**---WİSTA FORMATI RESİMLİİ ANLATIM---XP FORMAT RESİMLİ ANLATIM

FORUM - ÖLÇME DEĞERLENDİRME

Burdasın:
FORUM => KPSS SORU PAYLAŞIMI => ÖLÇME DEĞERLENDİRME

<-Geri

 1 

Devam->


egitimcixyz
(şimdiye kadar 155 posta)
30.04.2009 18:56 (UTC)[alıntı yap]
Sorularınızı sormanız yeterli.
egitimcixyz
(şimdiye kadar 155 posta)
03.05.2009 09:59 (UTC)[alıntı yap]
KPSS Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 2000, 2001, 2002, 2003 Test Soruları
1. Aşağıdakilerden hangisi ölçme işlemini ifade etmektedir? D
A) Sınava girenlerden kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha çok olduğu sonucu.
B) Öğrencilerin dönem sonu notlarının hesaplanması.
C) Sınavdan başarılı olmak için alınacak en düşük puanın belirlenmesi.
D) Ortalama puanın üstünde ve altında olan öğrencilerin sayılarının bulunması.
E) Öğrenci başarısının ölçülmesinde kullanılacak ölçme aracının hazırlanması

2. Öğrencilere verilen not aşağıdakilerden hangisinin bir göstergesidir? B
A) Ölçme B) Değerlendirme C) Ölçek D) Ölçüt E) Sınav sonucu

3. Ölçmede araç kullanmak araçsız ölçmeye göre ne üstünlük sağlar? A
A) Ölçümlerin duyarlığı artar.
B)Ölçmede hata kaynaklan belirlenir.
C) Dolaylı ölçmeye olanak sağlar.
D) Değerlendirme ölçütü verir.
E) Puanlamayı kolaylaştırır.

4. Aşağıdakilerden hangisi bir değerlendirme işlemidir? E
A) Bir ödevdeki hataları saymak.
B) Elişlerini iyiden kötüye doğru sıralamak.
C) Test puanlarını standartlaştırmak.
D) Öğrencilerin derse karşı tutumlarını belirlemek.
E) Oyuncuları derecelendirerek basket takımına eleman seçmek.

5. Eğitim sisteminde değerlendirmenin önemini aşağıdakilerden hangisi açıklar? E
A) Sistemin kendini yenilemesine katkı sağlar.
B) Girdilerdeki eksikliği kontrol eder.
C) Süreçte olan aksaklıkları saptar.
D) Çıktıların hedeflerle tutarlı olup olmadığını denetler.
E) Yukarıdakilerin hepsi.

6. Bir öğretmen yaptığı bir yazılı yoklama sonucunda Murat'a 28 puan ve buna dayanarak 5 notu vermiştir. Bu ifade için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A
A) 28 ölçme sonucu, 5 karar B) 28 ve 5 karar
C) 28 ve 5 ölçme sonucu D) 28 karar, 5 ölçme sonucu
E) Yukarıdakilerin hiçbiri

7. Öğrencilerin duyuşsal alan davranışları aşağıdaki hangi amaç için kullanılması uygun olmaz? D
A) Öğrencileri okul çalışmaları için güdüleme
B) Ödüllendirme için öğrenci seçme
C) Öğrencileri mesleklere yöneltme
D) Ders geçmek için not takdir etme
E) Öğrencileri okul dışı etkinliklere yönlendirme

8. Aşağıdakilerden hangisi sentez basamağındaki davranışları ölçen bir sorunun niteliklerindendir? D
A) Eldeki bilgilerle gelecek hakkında tahmin ettirmeli
B) Olaylar arasında ilişki kurdurmalı
C) Çözüm yolunu yeni problemlere uygulatmalı
D) Yeni bir ürün meydana getirici olmalı
E) Verilen ilkeye yeni örnek vererek açıklatmalı
9. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kullanılan ölçme araçlarının hepsinde de madde yazımında dikkat edilecek ortak bir noktadır? E
A) Doğru cevap seçeneklere eşit dağıtılmalı
B) Cevaplar sınırlandırılmalı
C) Maddelerin ifade ve uzunlukları aynı olmalı
D) Maddenin yarılışlığı önemsiz bir ayrıntıda olmamalı
E) Maddeler açık ve anlaşılır olmalı

10. Bir testte çok zor soruların bulunması test puanlarının niteliğini nasıl etkiler? A
A) Tahminle cevaplandırılacağından güvenirlik düşer.
B) Toplam test puanına dahil olmayacağından hiç bir etkisi olmaz.
C) Cevapsız bırakılacağından güvenirlik artar,
D) Test puanlarının varyansını düşürür.
E) Ölçme sonuçlarının duyarlılığını arttırır.

11. Çoktan seçmeli testlerde "Hiç biri" seçeneği aşağıdaki durumlardan hangisinde kullanılmaz? C
A) Olumsuz köklü madde formlarında
B) Birleşik cevap gerektiren maddelerde
C) En doğru cevabı gerektiren madde formunda
D) Birden fazla cevap gerektiren maddelerde
E) Doğru cevabı gizli maddelerde

12. Aşağıdaki durumlardan hangisinde sözlü sınavların kullanılması kaçınılmazdır? C
A) Bilişsel davranışların ölçülmesinde
B)Duyuşsal davranışların ölçülmesinde
C) Sözel iletişim becerilerinin ölçülmesinde
D) Psiko-motor davranışların ölçülmesinde
E) İleri düzey davranışların ölçülmesinde

13. Aşağıdakilerden hangisi sadece çoktan seçmeli testlerin bir özelliğidir? C
A) Şans başarısından etkilenir. B) Soru sayısı çoktur.
C) Doğru cevap madde içinde verilir. D) Puanlaması objektiftir.
E) Uygulama zamanı kısadır.

14. Aşağıdaki özelliklerden hangisi yazılı yoklamalarda güvenirliği düşüren en önemli etkendir? E
A) Cevabın yazılı olarak verilmesi
B) Kısmi puan verilmesi
C) Cevapların sınıflandırılamaması
D) Puanlamasının uzun zaman alması
E) Puanlamanın objektif olmaması

15. Bir matematik testinin güvenirliliğini aşağıdakilerden hangisi en iyi açıklar? C
A) Testin okuldaki başarıyı yordama gücü
B) Testin, Türkçe testi ile korelasyonu.
C) Testin kişileri birbirinden ayırabilmesi
D) Testin dersin konularını örnekleyebilmesi
E) Test puanlarının kolay yorumlanabilmesi.

16. Kapsam geçerliği aşağıdakilerden en çok hangisi ile ilgilidir? D
A) Testin güvenirliğinin yüksek olması ile
B) Testin kullanışlılığı ile
C) Maddelerin anlaşılır olması ile
D) Maddelerin konularının iyi örneklemesi ile
E) Testin öğrenci seviyesine uygunluğu ile
17. Aşağıdakilerden hangisi bir testin kullanışlılığını düşürür? C
A) Soruların kolay hazırlanması
B) Uygulanmasının pratik olması
C) Puanlamasının uzun zaman alması
D) Soru sayısının az olması
E) Sınavın maliyetinin düşük olması

18. Aşağıdakilerden hangisi “mutlak değerlendirmeye bir örnektir? E
A) Bir şirkete, sınavda en yüksek başarıyı gösteren beş kişi almak
B) Ortalamanın bir standart sapma üstünde puan alanları başarılı kabul etmek
C) Yüksek lisans programında en başarılı beş kişiyi doktora programına almak
D) Sınıftaki başarı sıralamasında en geride kalan 15 kişiyi yetiştirme kursuna almak.
E) Sınavda 70 ya da üstünde puan alanları başarı kabul etmek

19. Okul öğrenmelerinin ölçülmesinde öğretmenler, “tamamlama” veya “boşluk doldurma” tipi sorular hazırlarken genellikle, kitaptaki bir ifadeyi aynen almakta, bu ifadenin içinden bir sözcüğü ya da sözcük grubunu çıkarmakta ve öğrenciden çıkarılan bu sözcüğü ya da sözcük grubunu bulmasını istemektedir.
Bu tür soruları kullanmanın en temel dezavantajı aşağıdakilerden hangisidir? D
A) Puanlamanın çok zaman alması
B) Kesin bir yanıt bulmanın zor olması
C) Kopya çekmeyi kolaylaştırması
D) Öğrencileri ezbere yöneltmesi
E) Öğrenme farklarını gösterme gücünün az olması

20. Hedeflerle içerik arasındaki ilişkilerin belirlenmesini sağlayan belirtke tablosunun en önemli yararı aşağıdakilerden hangisidir? C
A) Eğitim etkinliklerine ipuçları vermesi
B) Öğretim planlarına teme oluşturması
C) Dersin özel hedeflerinin önem derecesine işaret etmesi
D) Dersin ünitelerinin sırasını belirtmesi
E) Dersin kapsamını nitel ve nicel olarak özetlemesi

21. Aşağıdakilerden hangisi “mutlak değerlendirmeye’’ bir örnektir?
A) Bir şirkete, sınavda en yüksek başarıyı gösteren beş kişi almak
B) Ortalamanın bir standart sapma üstünde puan alanları başarılı kabul etmek
C) Yüksek lisans programında en başarılı beş kişiyi doktora programına almak
D) Sınıftaki başarı sıralamasında en geride kalan 15 kişiyi yetiştirme kursuna almak.
E) Sınavda 70 ya da üstünde puan alanları başarı kabul etmek
Yanıt E’dir.

22. Test planında yapılması gereken bazı işlemler, önce aşağıda sıralanmıştır. A
1. -------------
2. Yoklanacak davranışların belirlenmesi
3. Belirtke tablosunun hazırlanması
4. -------------
5. Test maddelerinin (soruların) yazılması
6. Maddelerin (soruların) test düzenine konması
Bu sıralamada, 1 ve 4 numaralı satırlara hangi işlemler getirilmelidir?
A) 1. Sınav amacının belirlenmesi 4. Kullanılacak madde (soru) türünün belirlenmesi
B) 1. Sınav amacının belirlenmesi 4. Cevapları puanlama şeklinin belirlenmesi
C) 1. Test yönergesinin yazılması 4. Cevaplama süresinin belirlenmesi
D) 1. Sınavda kapsanacak konuların belirlenmesi 4. Cevapların nereye, nasıl yazılacağının belirlenmesi
E) 1. test yönergesinin yazılması 4. Sınavda kapsanacak konuların belirlenmesi
23. Okul öğrenmelerinin ölçülmesinde öğretmenler, “tamamlama” veya “boşluk doldurma” tipi sorular hazırlarken genellikle, kitaptaki bir ifadeyi aynen almakta, bu ifadenin içinden bir sözcüğü ya da sözcük grubunu çıkarmakta ve öğrenciden çıkarılan bu sözcüğü ya da sözcük grubunu bulmasını istemektedir.
Bu tür soruları kullanmanın en temel dezavantajı aşağıdakilerden hangisidir? D
A) A) Puanlamanın çok zaman alması
B) B) Kesin bir yanıt bulmanın zor olması
C) C) Kopya çekmeyi kolaylaştırması
D) D) Öğrencileri ezbere yöneltmesi
E) E) Öğrenme farklarını gösterme gücünün az olması

24. Bir öğretmen, dersini işlerken konunun belirli bölümlerini tamamladığında, öğrencilere öğrenmeleri gereken kritik davranışları yoklayan sorular sormakta ve böylece öğrencilerini henüz kazanmadıkları davranışları saptamaktadır.
Bu yolu takip eden öğretmenin temel amacı aşağıdakilerden hangisi olabilir? D
A) Öğrencilerin ilgilerini bu dersteki konulara çekmek.
B) Davranışlar arasında ne gibi ilişkiler bulunduğunu incelemek
C) Öğrencilerin derse hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek
D) Öğretimin, hangi davranışları öğretmede etkisiz kaldığını saptamak
E) Öğrenciler arasındaki öğrenme düzeyi farklılıklarını ortaya koymak

25. Eğitimdeki ölçme ve değerlendirmeler çoğunlukta amaçlara yöneliktir.
I. Öğrenme eksiklerini belirleme
II. Öğrenme düzeyini saptama
III. Öğrencileri tanıma
Bu üç amaçla yapılacak ölçme ve değerlendirmelerin zamanı, aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak sunulmuştur? A

Dönemin
(Dersin Başı Ünitelerin
(Konuların Sonu) Dönemin
(Dersin Sonu)
A III I II
B I III II
C II I III
D I II III
E III II I


26.Okulda öğrenmelerinin ölçülmesinde genellikle kağıt kalem testleri kullanılır.
Aşağıdakilerden hangisi bu testlerin sonuçlarına karışabilen hata kaynaklarından biri değildir? B
A) Puanlamayı yapan kişinin yansızlık derecesi
B) Ölçme aracının ölçülecek davranışları kapsama derecesi
C) Ölçme yönteminin, ölçülen davranışlara uygunluğu
D) Öğrencilerin testteki soruları yanıtlamaya isteklilik dereceleri
E) Öğrencilerin yoklanacak davranışları öğrenme düzeyleri

27.Bir lise öğretmeni, daha önce kullandığı dört seçenekli sorularını, seçenek sayısı artırarak beş seçeneğe çıkarmıştır.
Öğretmenin, bu değişikliği aşağıdakilerden hangisini gerçekleştirmek amacıyla yapmış olabilir? A’
A) Şans başarısını azaltmak
B) Testin kapsamını zenginleştirmek
C) Puanlamayı kolaylaştırmak
D) Çeldiricilerin aynı derecede çalışmasını sağlamak
E) Soruları güçleştirmek


28.Bir yüksek lisans giriş sınavına ait yanıt kağıtlarını, ilgili anabilim dalında bulunan öğretim elamanları okumuştur. Daha sonra, bu öğretim elemanlarının verdikleri puanların tutarlılığına bakılmıştır. D
Bu yaklaşım aşağıdakilerin hangisi için uygun bir örnek oluşturur?
A. Anahtara göre puanlama yapma
B. Puanlama anahtarı hazırlama
C. Düzeltme puanı kullanma
D. Puanlama güvenirliğini saptama
E. Değerlendirme için ölçüt belirleme

29.Bir başarı testinden elde edilen puanların güvenliğinin bir tanımı aşağıdakilerden hangisidir? B
A) Soruların konulara uygun şekilde dağıtılmış olması
B) Test puanlarının tesadüfi hatalardan arınık olma derecesi
C) Soruları, sadece yoklanan davranış öğrenmiş olanların cevaplayabilmesi
D) Test puanlarıyla, öğrencinin gelecekteki başarısının yordanabilmesi
E) Soruların, testin amacına hizmet etme derecesi

30.Bir başarı testinde kapsam geçerliği yüksek ise aşağıdaki sonuçların hangisi doğrudur? C
A. Tutarlı ve kararlı sonuçlar veren bir testten yararlanıldığı
B. Testteki soruların pek çoğunu öğrencilerin doğru olarak yanıtlayabildikleri
C. Testteki soruların konu alanını iyi bir şekilde örneklediği
D. Testteki soruların güçlük düzeylerinin, gerçekleşmesi beklenen öğrenme düzeylerine uygun olduğu
E. Öğrencilerin testteki soruları yanıtlamaya çalıştıkları

31. Aşağıdakilerin hangisinde, yordama geçerliği incelenmektedir? B
A. Hazırlanan soruların, belirli bir alanda öğrenilenleri temsil edip etmediğinin incelenmesi
B. Ölçme aracının öğretimde, bir üst düzeyde başarılı olacak öğrencileri seçme özelliğinin incelenmesi
C. Bir grup öğrencinin iki dersteki başarılarının karşılaştırılması
D. Bir ölçme aracının, birkaç hafta arayla aynı gruba tekrar uygulanması ve elde edilen puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesi
E. Hazırlanan bir testin farklı düzeylerdeki öğrenci gruplarına uygulanması ve bu grupların başarılarının karşılaştırılması

32.Aşağıdaki testlerden hangisinin temel amacı, dersteki öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunların giderilmesine olanak sağlamaktadır? D
A.Tanıma ve yerleştirme merkezleri B.Kişilik testleri
C.Zeka testleri D.İzleme testleri E.Başarı testleri

33. Sınav planının ilk aşamasında aşağıdakilerden hangisi belirlenir? D
A.Soru türü B.Sınav kapsamı C.Soru yazma
D.Sınavın amacı E.Cevap anahtarı

34.Bir okulda aynı dersi veren iki öğretmenin, aynı konulardan yaptıkları sınavlardaki soru sayıları ve yanıtları planlama biçimleri şöyledir. A
Birinci öğretmen: 20 soru sormuş ve her soruya beş puan vermiştir.
İkinci öğretmen: 50 soru sormuş ve her soruya bir puan vermiştir.
“İkinci öğretmenin elde ettiği puanların güvenirliği daha yüksektir.” diyen bir kişi bu iddiasını aşağıdakilerden hangisiyle destekleyebilir?
A.Testteki soru sayısı arttıkça test puanlarının güvenirliği artar.
B.Puanlamanın nesnelliği ölçme sonuçlarına karışabilecek hatayı azaltır.
C.Bir sınavdaki yanıtların nasıl puanlanacağı kullanılan soru tipine göre değişir.
D.Bir ölçme aracının güvenirliği araçta yer alan soruların güçlüğünden etkilenir.
E.Öznel puanlama yöntemleri puanların güvenirliğini düşürür.
35. Aşağıdakilerden hangisi, testin güvenirliğini artırıcı bir etkendir? E
A.Soruların zor olması. B.Cevaplama süresinin kısa olması.
C.Sorularda yoruma açık ifadeler kullanılması.
D.Puanların bir puanlayıcıdan diğerine değişmesi.
E.Soruların bilen ve bilmeyeni ayırıcı nitelikte olması.

36. Bir öğretmen sınav sorularına verilen yanıtları dört beş gün arayla iki kez puanlamış; bu iki puanlamadan elde ettiği sonuçları karşılaştırarak aralarındaki tutarlılığa bakmıştır.
Öğretmen bu çabasıyla aşağıdakilerden hangisini belirlemeye çalışmaktadır? A
A.Puanlama güvenirliğini B.Soruların doğruluğunu
C.Soruların güçlük derecesini D.Puanlama anahtarının tutarlılığını
E.Sınavın geçerliğini

37. Aşağıdakilerden hangisi sınavın geçerliğini artırıcı etkenlerden biridir? E
A.Yanıtların puanlamasında yanlı davranılması
B.Sınav sorularının kolay olması
C.Soruların öğrencilere sınavdan bir süre önce verilmesi
D.Soruların çözümü için öğretmenin doğru cevabın bir kısmını söylemesi
E.Sınavda her hedef-davranışla ilgili sorular sorulması

38. Bir matematik öğretmeni derste problem çözme becerilerine yönelik etkinliklere ağırlık verdiği halde uyguladığı sınavı daha çok dört işlem yapabilme becerisini ölçen sorulardan oluşturmuştur.
Öğretmen bu yaklaşımıyla aşağıdakilerden hangisini tehlikeye atmıştır? D
A.Puanlayıcı güvenirliğini B.Testin objektifliğini
C.Sınavın kullanışlılığını D.Testin kapsam geçerliğini
E.Soruların ayırt etme gücünü

39. Bir Türkçe öğretmeni öğrencilerin yazı yazarken yazım kurallarına ne derece uyduklarını saptamak istemektedir.
Öğretmenin, bu amaçla yapacağı sınavda aşağıdaki soru tiplerinin hangisinden yararlanması en uygun olur? C
A.Tamamlama B.Doğru-yanlış
C.Yazılı yoklama D.Çoktan seçmeli E.Proje

40.Boşluk doldurmalı sınava türünün kullanılmasının en önemli sakıncası aşağıdakilerden hangisidir? A
A.Öğrencileri hatırlama düzeyinde öğrenmelerle yetiştirmeye yöneltmesi
B.Öğrencilerin öğrenme güdülerini zayıflatması
C.Puanlamadan kaynaklanabilecek hataları artırması
D.Sınavın kapsam geçerliğini düşürmesi
E.Sınavların tahminle cevaplandırılma olasılığını artırması

41.Yapılan bir sınavda yüksek puan alanların iyi öğrenmelerinden çok iyi ezberleyenler olduğunu belirten bir kişinin aşağıdakilerden hangisini katılması bu görüş için güçlü bir destek oluşturur? B
A.Öğretmenin, öğrenci merkezli değil; öğretmen merkezli olduğunu
B.Sınavlarda daha çok hatırlama düzeyinde sorular sorulduğunu
C.Eğitimde başarıya ilişkin kararların çoktan seçmeli testlere dayandırıldığını
D.Öğrenci notlarının öğretmenin kanılarından etkilendiğini
E.Ders konularının öğrenci düzeyinin üzerinde olduğunu

42.Bir öğretmen çoktan seçmeli bir test için soru yazarken; öğrencilerin sıklıkla düştükleri hataları çeldirici olarak kullanmaktadır? E
Bu durum, öğretmene en çok hangi konuda yardımcı olur?
A.Testin kullanışlılığını artırma
B.Puanların güvenirliğini yükseltme
C.Sorunun anlaşılmasını kolaylaştırma
D.Puanlamayı kolaylaştırma
E.Yanlış öğrenmeleri belirleme
egitimcixyz
(şimdiye kadar 155 posta)
03.05.2009 10:06 (UTC)[alıntı yap]
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜNİTE TESTİ 3
1. Üniversiteye yeni başlayan öğrencilere İngi-lizce dersinde yapılan bir testin sonucuna da¬yalı olarak öğrencilerin % 30'u dersten muaf sayılmışlardır.
Yapılan değerlendirmenin amacı aşağıdaki¬lerden hangisidir?
A) Gruplama ve sıralama
B) Değer biçme
C) Öğrenme düzeyini belirleme
D) Öğrenme eksikliğini belirleme
E) Tanıma yerleştirme

2. Bir öğretmen yaptığı sınavı puanlamada yazısı güzel bütün öğrencilere 10 puan fazla vermiştir.
Öğretmenin yaptığı uygulama aşağıdakiler¬den hangisi ile açıklanır?
A) Ölçmede hata vardır ve hata miktarı her ölçme işleminde aynıdır.
B) Ölçmede hata vardır ve hata miktarı belli bir sistematiğe bağlıdır.
C) Ölçmede hata vardır ve hata miktarı her ölçme işleminde farklıdır.
D) Ölçmede hata yoktur. Öğretmen ölçme iş¬leminde farklıdır.
E) Ölçmede hata yoktur. Öğretmen ölçme iş¬leminin güvenirliğini artırmıştır.

3. Belirtke tablosunu kullanarak soru hazırla¬yan bir öğretmen temel amacı aşağıdakiler¬den hangisi olabilir?
A) Uygun soru tipini belirleme
B) Soruların güçlük düzeyini belirleme
C) Ölçmenin objektifliğini sağlama
D) Soruların anlaşılır olma düzeyini artırma
E) Sorulan dersin içeriğine dengeli dağıtma

4. Bir ölçme aracına "objektif olma" özelliğini veren temel özellik aşağıdakilerden hangi¬sidir?
A) puanlama biçimi
B) soru güçlüğü t
C) soru tipi
D) uygulama koşulları
E) ölçme aracının türü

5. Yazılı yoklama kullanmak isteyen bir öğret¬men yazıı yoklamanın niteliklerini etkileyen etkenlere dikkat etmelidir. Aşağıdakilerden hangisi bu etkenlerden birisi değildir?
A) Kağıt-kalem kullanmayı gerektirmesi
B) Cevaplayıcılarm serbestliği
C) Cevaplayıcılarm sayısı
D) Cevaplayıcılarm anlatım yeteneği
E) Cevapların puanlanması

6. Bir okulda Matematik olimpiyatlarına katıla¬cak öğrencilere uygulanan bir testin sonucuna bağlı olarak en iyi üç öğrenci seçilmiştir. Kullanılan değerlendirme türü aşağıdaki¬lerden hangisidir?
A) Bağıl değerlendirme
B) Mutlak değerlendirme
C) Summatif değerlendirme
D) Formatif değerlendirme
E) Bireysel değerlendirme

7. Bir dersin yıl sonunda yapılan bir sınava bağlı olarak öğrencilerin öğrenme düzeyleri belir¬lenerek geçti kaldı gibi kararlar verilmiştir. Kullanılan değerlendirme türü aşağıdaki¬lerden hangisidir?
A) Bağıl değerlendirme
B) Mutlak değerlendirme
C) Summatif değerlendirme
D) Formatif değerlendirme
E) Bireysel değerlendirme
8.Aşağıdaki sorulardan hangisi bilgi düze¬yinde öğrenme ürünü olan bir davranışını ölçmez?
A) Başlıca madde türleri nelerdir?
B) Lozan antlaşmasının sonuçlarını açıklayı¬nız?
C) Sindirim sisteminin görevlerini yazınız.
D) Ülkemizin başlıca komşularını sıralayınız.

E) Niçin dengeli beslenmek zorundayız?Ders Güvenirlik Katsayısı
Matematik 0,80
Türkçe 0,60
Fizik 0,40
Kimya 0,85
Tarih 0,45

9.Yukarıdaki derslerin güvenirlik katsayıları¬na bakıldığında sırasıyla güvenirliği en yüksek ve güvenirliği en düşük olan test hangisidir?
A) Tarih - Kimya
B) Kimya - Fizik
C) Fizik-Kimya
D) Matematik - Fizik
E) Kimya – Matematik

Test Soru Sayısı Aritmetik Ortalama
I 20 60
II 60 70
III 40 40
IV 50 75
V 70 33
10. Yukarıdaki dağılıma göre mutlak başarının en yüksek ve en düşük olduğu dersler sıra¬sıyla
A) I,V B) V, IV
C) V, III D) I, III
E) II,IV
11.Testin her bir maddesinin aynı değişkeni ölçtüğü varsayımından hareket eder. - Testin homojen ve tutarlı olduğu durum¬larda kullanılır.
Her bir madde ayrı ayrı ele alınarak, testin güvenirliği belirlenir.
Yukarıda özellikleri verilen güvenirlik be¬lirleme yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Test - yeniden test
B) Testi yarılama yöntemi
C) Eşdeğer formlar
D) Paralel formlar
E) Kuder - Richardson 20

12. Aşağıdakilerden hangisi ölçme aracının seçiminde en belirleyici etkendir.
A) Öğrenci sayısı
B) Kullanılacak soru sayısı
C) Gerekli süre
D) Hedef-davranışlarm niteliği
E) Puanlama biçimi

13. Yazılı yoklamaların puanlama güvenirliğini artırmak çeşitli nedenlerden dolayı güçtür. Aşağıdakilerden hangisi puanlama güvenir¬liğini artırmaya yönelik önlemlerden biri olamaz?
A) Puanlama yapılırken öğrencinin isminin kapatılması
B) Cevap anahtarının kullanılması
C) Öğrencinin ders içindeki katılımını da dikkate alınması
D) Bir soru tüm öğrenciler için puanlandık¬tan sonra diğer soruların puanlanmasına geçilmesi
E) Soru kağıtları puanlandıktan sonra başka bir puanlayıcıya da puanlatılması
15. Aşağıda verilen dağılımlardan hangisinin standart sapma değeri en yüksektir?
A) 20, 21, 22, 23, 23, 23, 24, 25, 25
B) 12, 14, 16,18, 20, 21, 22, 23, 24
C) 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25,26, 27
D) 16, 16,16,17, 17,17, 18, 18, 19
E) 8, 10,10,12,14, 16,18,18, 18

21. I. Hasan matematik dersinden pekiyi ile geçmiştir.
II. Hasan KPSS'den 80 aldığı için öğretmen
olabilir.
III. Hasan'ın koordinasyonu yeterli olduğu
için futbol takımına girebilir.
IV. Hasan'ın evi üçüncü kattadır.
Yukarıda Hasan ile ilgili olarak verilen ifa¬deler aşağıdaki seçeneklerin hangisinde ölçme süreci ve değerlendirme süreci olarak doğru verilmiştir?

I II III IV
A) Ölçme Ölçme Değer-lendirme Ölçme
B) Ölçme Değer-lendirme Değer-lendirme Ölçme
C) Ölçme Değer-lendirme Değer-lendirme Değer-lendirme
D) Değer-lendirme Değer-lendirme Değer-lendirme Ölçme
E) Değer-lendirme Ölçme Değer-lendirme Ölçme
22. Eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ölçme ve değerlendirme etkinlikleri sonucunda a-şağıdakilerden hangisinin yapılması beklenmez?
A) Öğrencilerin üst seviyelere devam edip
edemeyeceği.
B) Öğrenci başarısızlığının düzeyi ve neden¬
leri
C) Öğretim sürecinin başarı düzeyi
D) Ölçülerek özelliğin belirlenmesi
E) Öğretmenlerin performansının belirlen¬
mesi
23. Aşağıdaki ölçme değerlendirme işlemlerinin hangisinde bağıl değerlendirme kullanıl-mıştır?
A) Kitaptaki yaprak sayısı
B) Binadaki kat sayısı
C) Otoparktaki araç sayısı
D) En iyi komposizyonu belirleme
E) Öğrencinin dönemde alacağı dersleri be¬
lirleme

24. Aşağıdakilerden hangisinde ölçme işlemi
yapılmıştır?
A) Sınavdan başarılı olma
B) Yetenek testinden gerekli puanı alma
C) Memurların maaşının yetersiz gelmesi
D) Su sıcaklığının normal olması
E) Sinemaya giriş ücretinin bir milyon lira
olarak belirlenmesi
25. Aşağıdaki ölçme araçları verilen seçenekle¬
rin hangisinde güvenirlik ve geçerlik özel¬
likleri bakımından en yüksek olandan, en
düşük olanına göre doğru sıralanmıştır?
A) Çoktan seçmeli > Doğru - Yanlış > Yazılı >
Sözlü
B) Doğru-Yanlış > Çoktan Seçmeli > Yazılı >
Sözlü
C) Yazılı > Sözlü > Çoktan Seçmeli > Doğru-
Yanlış
D) Çoktan Seçmeli > Yazılı > Sözlü > Doğru-
Yanlış
E) Sözlü > Yazılı > Çoktan Seçmeli > Doğru-
Yanlış
26. Sürekli değişkenler iki Ölçüm arasında sonsuz
sayıda değer alabilen ve bu değerleri sayısal
olarak ifade edebilen değişkenlerdir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi sürekli değişken olamaz?
A) Bir maçta atılan gol sayısı
B) Haftalık okunan gazete sayısı
C) Maç başına atılan basket sayısı
D) Üçgenin iç açılarının toplamı
E) Haftalık ilaç tüketimi
27. Aşağıdaki ölçme sonuçlarından hangisi
"oranlı ölçek" le elde edilebilecek ölçülere
bir örnektir?
A) Anne-babanm eğitim düzeyi
B) Öğrencinin matematik dersindeki genel
başarı düzeyi
C) Öğrencinin bir dönemde alacağı ders sayı¬

D) Sınıfta ders yapılabilmesi için ısı derecesi¬
nin ayarlanması
E) Öğrencilere uygulanan zeka testinin sonuçları
28. Bir öğretmen değerlendirmede şu amaçlara ulaşmayı hedeflemiştir.
I. Hedef-davranışlarm % 70'ine ulaşamayan
öğrencilere ek öğretim faaliyetlerini dü¬
zenleme
II. İçerikte yer alan konuların en az %
80'nini öğrencilere kazandırabilme
III. Sınıfın öğrenme düzeyine göre geri kalan
öğrencileri belirleme
IV. Aritmetik ortalamanın altında kalan
öğrencileri başarısız kabul etme
Buna göre öğretmen hangi değerlendirme türlerini kullanmıştır?

I II III IV
A) Mutlak Bağıl Bağıl Mutlak
B) Mutlak Mutlak Bağıl Bağıl
C) Mutlak Bağıl Mutlak Bağıl
D) Bağıl Mutlak Bağıl Mutlak
E) Bağıl Bağıl Mutlak Mutlak
29. Matematik dersinin sınavında 10. soruya sınıfın başarılı öğrencileri ile başarısız öğren¬cileri aynı oranda doğru cevap vermişlerdir. Bu durumda aşağıdakilerden hangisi söyle¬nebilir?
A) Test oldukça kolaydır.
B) Maddenin ayırt edicilik gücü düşüktür.
C) Maddenin güçlük düzeyi düşüktür.
D) Madde hetorojendir.
E) Madde hetorojendir.
30. ve 31. sorulan aşağıdaki tabloya göre yanıtlayınız.

Dersin Adı Not Aritmetik Ortalama Standart Sapma
Türkçe 60 54 2
Tarih 55 60 5
Fizik 80 70 5
Coğrafya 62 80 9
Kimya 70 67 3
30.
Ahmet in beş farklı dersin sınavından almış olduğu notlarla ilgili dağılım aşağıda verilmiştir. Buna göre öğrencinin en başarılı olduğu dersten en başarısız olduğu derse göre sıra¬laması hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A) Fizik-Coğrafya-Türkçe-Tarih-Kimya
B) Coğrafya-Fizik-Türkçe-Tarih-Kimya
C) Türkçe-Kimya-Fizik-Coğrafya-Tarih
D) Türkçe-Fizik-Kimya-Tarih-Coğrafya
E) Türkçe-Fizik-Tarih-Coğrafya-Kimya

31. .Sınıf ortalaması ve öğrencinin durumuna göre aşağıdaki açıklamalardan hangisi en doğrudur?
A) Öğrenciler arasındaki öğrenme düzeyi fark¬
lılaşması coğrafya dersinde en düşüktür.
B) Öğrenci sözel derslerden, sayısal derslere
göre daha başarılı olmuştur.
C) Öğrenci Türkçe dersinde diğer derslere
göre sınıfın tamamından daha yüksek not
almıştır.
D) Öğrenci derslerin tamamından başarılı
olmuştur.
E) Öğrencinin en başarısız olduğu ders Tarih
dersidir.
32. Bir öğretmen bitirmiş olduğu bir ünitedeki öğrenme eksikliklerim belirlemek için bir test yapmış ve testte daha çok sınıfta anlattığı gibi ve kitapta ifade edildiği gibi cevapları olan sorulan kullanmıştır.
Öğretmenin kullandığı yöntem için öncelik¬le aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Sınavın kapsam geçerliği düşmüştür.
B) Sınavın güvenirliği düşmüştür.
C) Öğrencileri ezberlemeye yöneltmiştir.
D) Öğrenciler arasındaki öğrenme farklılıkla¬
rı ölçülmeye çalışılmıştır.
E) Öğretmen ölçme tekniklerinde yetersiz
kalmıştır.
I. Kullanışlı
II. Geçerli
III. Güvenilir

33.Bir ölçme aracında bulunması gereken yu¬karıda numaralandırılmış olan özellikler a-şağıdaki seçeneklerden hangisinde en ö-nemliden en önemsize doğru sıralamayla verilmiştir?
B) II, I, III

D) II, III, I
A) I, II, III
C) 1,111,11
E) III, II, I

34. Bir öğretmen ölçme aracını geliştirme süre¬cinde soru hazırlamada soruların güçlük dü¬zeylerini ayarlamaktaki temel amacı aşağı¬dakilerden hangisidir?
A) Bilen öğrencilerle, bilmeyen öğrencileri ayırma
B) Kolay bir sınav yapma,
C) Öğrencilerin başarılı olmalarını sağlama,
D) Sınavın kullanışlılık özelliğini artırma
E) Öğrencileri başarılı ve başarısız olmak ü-zere iki gruba ayırmak

35.Bir öğretmen derste işlediği bir ünite bittikten sonra farklı türde ölçme araçları kullanmıştır. Öğretmen kullandığı bu ölçme araçları ile öğrenciler hakkında öncelikle aşağıdaki bil¬gilerin hangisini elde eder?
A) Programın hedeflerine ulaşma düzeyi
B) Öğrencilerin ünitenin gerektirdiği ön ko¬şul bilgilere sahip olma düzeyi
C) Ünitedeki öğrenme eksikliklerini belirle¬me
D) Öğrencilerin öğrenme düzeyini belirleme
E) Başarılı öğrencileri belirleme

36.Yapılan bir araştırmada kontrol ve deney gruplarında beslenme düzeninin ders başarısı üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmakta¬dır.
Bu araştırmanın bağımsız değişkeni aşağı¬dakilerden hangisidir?
A) Beslenme düzeni
B) Ders başarısı
C) Eğitim düzeyi
D) Öğrenme yeteneği
E) Kontrol ve deney grupları

37.Aşağıdakilerden hangisinde olumsuz (nega¬tif) yönde bir korelasyon bulunmaktadır?
A) Kişilik özellikleri hayattan zevk alma
B) Çalışkan olma-yüksek gelir elde etme
C) Temizlik alışkanlığı sağlıklı yaşama
D) Kitap okuma alışkanlığı- kültürlü olma
E) Okula düzenli devam etme - Derslerde başarısızlık

38.Türkçe dersinde yapılan bir sınavın sonucun¬da tüm öğrencilerin puanlarının birbirine çok yakın olduğu görülmüştür. Bu durumda aşağıdaki açıklamaların hangi-si en doğrudur?
A) Standart sapması düşüktür.
B) Sınıfın aritmetik ortalaması yüksektir.
C) Öğrencilerin öğrenme düzeyleri arasında¬ki farklılaşma yüksektir.
D) Aritmetik ortalama ile mod eşittir.
E) Sınav kolay bir sınavdır.

39. Bir ölçme aracında her bir sorunun tam puanının kaç olduğunu, cevaplara ne kadar puan verileceğini ve hangi tür hatalardan kaç puan kırılacağını belirleyen kavram a-şağıdakilerden hangisidir?
A) Ölçüt
B) Ölçüm
C) Bağıl Değerlendirme
D) Ölçme kuralı
E) Ölçme







40. "Bu sınavdan 60 puan alan başarılı olur" Açıklaması aşağıdaki kavramların hangisi ile ilgilidir?
A) Yargı
C) Ölçüm
E) Nitelik gözlemi
B) Ölçüt
D) Değerlendirme

41. Bir öğretmen öğrencilerinin yaptığı ödevleri "iyi" ve "kötü" diye nitelendirerek değerlen¬dirmiştir.
Öğretmenin kullandığı ölçek türü aşağıda¬kilerden hangisidir?
A) Eşit aralıklı B) Eşit oranlı C) Sınıflama
D) Sıralama E) Koşullu ölçek


42. I. Öğrencilerin yazılı yoklama kağıtlarının
okunarak puanlanması
II. Eda İngilizce kursunda başarılı oldu
III. Türkçe dersinden 50 puan alanlar sınıfı geçer
IV. Eda Coğrafya dersinden 85 puan aldı
V. Hasan'm kitap sayısı 8'dir.
Yukarıda verilen durumlar sırasıyla aşağı¬dakilerden hangisinde doğru olarak veril¬miştir?
A) Ölçme-değerlendirme-değerlendirme-ölçme-ölçüt
B) Ölçme-ölçme-değerlendirme-ölçme-ölçme
C) Ölçme-değerlendirme-ölçüt-ölçme-değerlendirme
D) Ölçme-ölçme-ölçüt-değerlendirme-ölçme
E) Ölçme-değerlendirme-ölçüt-ölçme-ölçme


43. I. Masanın boyu 150 cm'dir.
II. Sınıfta 10 adet sıra bulunmaktadır.
III. Ankara-İstanbul arasındaki mesafe 400 km'dir.
IV. İngilizce dersinden başarılı olmak için 60 puan almak gerekmektedir.
V. Ayşe zeka testinden 100 üzerinden 70 puan aldı.
Yukarıda verilen örnek durumlarda kullanı¬lan ölçek türleri sırasıyla aşağıdaki seçenek¬lerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı, Oranlı, Oranlı
B) Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı, Oranlı, Oranlı
C) Oranlı, Oranlı, Oranlı, Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı
D) Oranlı, Oranlı, Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı
E) Oranlı, Eşit Aralıklı, Oranlı, Eşit Aralıklı, Eşit Aralıklı

44. Beş farklı gruba uygulanan Tarih dersinin sınav sonuçlarıyla ilgili olarak yapılan istatis¬tik analizlerinde bulunan standart sapma de¬ğerleri aşağıda verilmektedir.
Buna göre öğrenciler arasındaki farklılaşma en çok hangisindedir?
A) 12,35 C) 5,74 E) 7,41
B) 3,64 D) 8,32

45.Öğretmenlerin sınav kağıtlarını en az iki defa okumaları ölçümlerin öncelikle hangi özelliğini artırmaktadır?
A) Güvenirlik
B) Geçerlik
C) Kullanışlılık
D) Standart sapma
E) Homojenlik










46.Aşağıdakilerden hangisi bir testin güvenir¬liğini artıran tedbirlerden birisidir?
A) Sürenin fazla olması
B) Standart sapmanın büyük olması
C) Bilenle-bilmeyeni ayırt edememesi
D) Ranjda daralma
E) Testin uzunluğunun artırılması

47.Aritmetik ortalaması 60 standart sapması 5 olan bir testin en düşük ve en yüksek puanı aşağıdakilerden hangisidir?

A) 55-65 B) 50-70
C) 45-75 D) 40-80
E) 35-85

48.Bir testte soruların öğrencilerin düzeylerine göre çok kolay olması o testin en çok hangi özelliğini düşürür?
A) Geçerlik C) Kullanışlılık E) Homojenlik
B) Güvenirlik D) Tutarhk

49. Bir testte kullanılan soruları konuyu bilenle¬rin doğru cevaplaması, konuyu bilmeyenlerin ise yanlış cevaplaması o testin öncelikle geçer¬liğini artırır.
Aşağıdakilerden hangisi bu durumun en önemli kanıtı sayılır?
A) Standart sapmanın düşük olması
B) Öğrencilerin öğrenme düzeyleri arasında farkların bulunması
C) Öğrencilerin ölçmeye konu olan nitelikle¬rini ölçebilmesi
D) Ölçme aracının heterojen özelliklere sahip olması
E) Öğretim yöntemlerinin yetersiz olması

50.Aşağıda verilen madde ayırtedicilik katsayı¬larında hangisi için o sorunun çok iyi bir so¬ru olduğu söylenebilir?
A)-0,40 B) 0,10
C) -0,24 D) 0,29
E) 0,64

51.
I. Belirtke tablosunu hazırlama
II. Belirtke tablosundan uygun davranışları belirleme
III. Bu davranışları ölçme gücü olan sorula¬rın hazırlanması
Yukarıda yapılan bir ölçme aracı hazırlama sürecindeki çalışmalar o testin öncelikle hangi özelliğini güçlendirir.
A) Kullanışlılık
B) Standart Sapma
C) Homojenlik
D) Güvenirlik
E) Kapsam geçerliliği

52.
I. Test puanlarına kaynağı bilinmeyen türden
hataların karışması
II. Sınav süresinin gereğinden fazla verilme¬si
III. Öğrencilerin sınavda kopya çekmelerin¬den dolayı puanlamaya hata karışması
IV. Testteki soruların dersin içeriğini iyi temsil etmesi
V. Sınav kağıtlarını okurken yazısı güzel olanlara fazla not verme
Bir ölçme aracının yukarıda açıklanan du¬rumları öncelikle hangi özelliklerini etkile¬diği doğru sıralamayla aşağıdaki seçenekle¬rin hangisinde verilmiştir?

A) Güvenirlik-Güvenirlik-Güvenirlik-Geçerlik-Geçerlik
B) Güvenirlik-Geçerlik-Güvenirlik-Geçerlik-Geçerlik
C) Güvenirlik-Güvenirlik-Geçerlik-Güvenirlik-Güvenirlik
D) Geçerlik-Geçerlik-Geçerlik-Güvenirlik-
E) Geçerlik-Geçerlik-Güvenirlik-Güvenirlik-Güvenirlik
53. Bir öğretmen yaptığı yazılı yoklama sınav kağıtla¬rını puanlarken, öğrencilerin isimlerine bakmakta, tanıdığı öğrencilere fazla puan vermekte, ayrıca yazısı kötü olanların puanlarını kesmektedir.
Bu durumu en iyi açıklayan en doğru ifade aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ölçmede sabit hata bulunmaktadır. Aynı zamanda puanlamaya hata karıştığı için öncelikle güvenirlik düşmüştür.
B) Ölçmede sistematik hata bulunmaktadır. Aynı zamanda, ölçmeye çalıştığı özellikle¬re farklı özellikleri karıştırdığı için önce¬likle geçerlik düşmüştür.
C) Ölçmede sistematik hata bulunmaktadır. Aynı zamanda puanlamaya hata karıştığı için öncelikle güvenirlik düşmüştür.
D) Ölçmede sabit hata bulunmaktadır. Aynı zamanda ölçmeye çalıştığı özelliklere fark¬lı özellikleri karıştırdığı için öncelikle ge¬çerliği- düşmüştür.
E) Ölçmede sistematik hata bulunmaktadır. Aynı zamanda puanlamaya hata karıştığı için öncelikle güvenirlik düşmüştür.

54. I. Ölçme aracının ölçmeyi amaçladığı özel-
likleri ölçebilmesi
II. Ölçme aracındaki maddelerin dersin içeriğine göre çok kolay olması
III. Ölçme aracında her hedef ile ilgili soru bulunması
IV. Bir ölçme aracı aynı gruba birkaç defa uygulandığında birbirine yakın sonuçla¬rın alınması
V. Kullanılan madde sayısının arttırılması
VI. Ölçme aracından elde edilen puana, ölçmeyi amaçladığı özelliğin dışındaki özelliklerin karışması sonucu başka etkilerin karışması
Bir ölçme aracının yukarıda açıklanan du¬rumları öncelikle hangi özelliklerini etkile¬diği doğru sıralamayla aşağıdakilerden han¬gisinde verilmiştir?
A) Geçerlik-Geçerlik-Geçerlik-Güvenirlik-Geçerlik-Geçerlik
B) Geçerlik-Geçerlik-Güvenirlik-Geçerlik-Güvenirlik-Güvenirlik
C) Güvenirlik-Geçerlik-Güvenirlik-Güvenirlik-Güvenirlik-Güvenirlik
D) Geçerlik-Geçerlik-Geçerlik-Güvenirlik-Geçerlik-Güvenirlik
E) Geçerlik-Güvenirlik-Güvenirlik- Güvenirlik-Geçerlik-Güvenirlik

55.
I. Hazırlanması kolay ve az zaman alır
II. Puanlaması zor ve fazla zaman alır
III. Üst düzey davranışları ölçer
IV. Değerlendirme sübjektiftir.
Yukarıda özellikleri verilen ölçme aracı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Eşleştirmeli test
B) Çoktan seçmeli test
C) Kısa cevaplı test
D) Yazılı yoklama
E) Doğru-yanlış testleri

56.
I. Puanlaması objektiftir.
II. Kapsam geçerliği yüksektir
III. Okuma ve anlama yeteneği gerekmekte¬dir.
IV. Daha çok bilgi, kavrama, analiz hedef alanlarını ölçmede kullanılır.
Yukarıda özellikleri açıklanan ölçme aracı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Eşleştirmeli test
B) Çoktan seçmeli test
C) Yazılı yoklama
D) Kısa cevaplı test
E) Doğru-yanlış testleri

57.Öğrencilerin öğrenme düzeylerini belirle¬mek için yapılan test türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Başarı testi C) Homojen test E) İzleme testi
B) Standart test D) Tanıma testi

58.Yetenek sınavında en başarılı üç öğrenciyi bir programa almak üzere yapılan değerlen¬dirme türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mutlak C) Standart E) Normal
B) Homojen D) Bağıl

59. Çoktan seçmeli testlerde şans başarısını gidermede aşağıdaki önlemlerden hangisi en etkilidir?
A) Testteki soru sayısını artırma
B) Seçenek sayısının bir eksiği yanlışın, bir doğruyu götürmesi
C) Testteki soruların anlaşılırlık düzeyinin artırılması
D) Testteki soruların güçlük düzeyinin artı¬rılması
E) Testin uygulanmasındaki kopya çekme olanaklarına önlem alma

60. Aşağıdaki ölçme araçlarının hangisi daha çok ilköğretimin ilk yıllarında kullanılan ve öğrencilerin açıklama, kavrama ve bilgi dü¬zeyindeki davranışlarını ölçmede en uygun olanıdır?
A) Yazılı yoklama
B) Doğru-Yanlış test
C) Çoktan seçmeli test
D) Kısa cevaplı test
E) Eşleştirmeli test



1 E
2 B
3 E
4 A
5 C
6 A
7 C
8 E
9 B
10 A
11 E
12 D
13 C
14 B
16 E
17 B
18 B
19 A
20 C
21 D
22 D
23 D
24 E
25 A
26 D
27 C
28 B
29 B
31 C
32 C
33 D
34 A
35 C
36 A
37 E
38 A
39 D
40 B
41 C
42 E
43 C
44 A
46 E
47 C
48 A
49 C
50 E
51 E
52 A
53 B
54 A
55 D
56 B
57 A
58 D
59 B
egitimcixyz
(şimdiye kadar 155 posta)
03.05.2009 10:14 (UTC)[alıntı yap]
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜNİTE TESTİ
2

1. Aşağıdaki ölçme işlemlerinden hangisinde doğrudan ölçme yapılmıştır?
A) Öğrencinin derse tutumu
B) Öğrencinin problem çözme gücü
C) Dersi alan öğrenci sayısı
D) Öğrencinin akademik başarısı
E) Öğrencinin zeka düzeyi

2. Aşağıdakilerin hangisinde dolaylı ölçme yapılmamıştır?
A) Bir odanın ısı derecesi
B) Öğrencinin derse güdülenme düzeyi
C) Öğrencinin ders başarısı
D) Öğrencinin yetenek alanları
E) Öğrencinin ağırlığının ölçülmesi

3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi bir ölçme işleminin aşamalarından birisi değildir?
A) Ölçülecek bir değişkeni yada özelliği belir¬leme
B) Ölçütü belirleme
C) Özelliği ya da değişkeni gözlemleme
D) Gözlemi uygun zamanda gerçekleştirme
E) Sonucu sayı ya da sembolle ifade etme

4..Sınıfındaki öğrencilerin boy uzunluklarını ve ağırlık düzeylerini ölçmeye çalışan bir öğretmen ağırlıklı olarak hangi ölçek türünü kullanmalıdır?
A) Sıralama ölçeği
B) Oranlı ölçek
C) Eşit aralıklı
D) Sınıflama ölçeği
E) Dereceleme ölçeği

5. Aşağıdaki ölçme amaçlarından hangisi bir dersin ya da kursun başlangıç (giriş bölü¬münde kullanılmaz?
A) Öğrenme eksikliklerini belirleme
B) Tanıma
C) Yetenek
D) Yerleştirme
E) Muafiyet

6. Öğretme-öğrenme etkinliklerinin sonunda öğrencilerin son durumlarını belirlemek amacıyla yapılan düzey belirleyici (summative) değerlendirmede aşağıdaki ölçme araçlarından hangisi kullanılır?
A) Basan sınavı, bitirme sınavı (final), yeterli¬lik sınavı, uzmanlık sınavı,
B) Tanıma sınavı, yetenek sınavı, muafiyet sınavı, ara sınav
C) Yetenek sınavı, ara sınav, yerleştirme sı¬navı, muafiyet sınavı
D) Başarı sınavı, Bitirme sınavı (final), tanıma sınavı, yetenek sınavı
E) Başarı sınavı, bitirme sınavı (final) uzman¬lık sınavı, tanıma sınavı







7. Aşağıdaki ifadelerden hangisi değerlendir¬me kavramını en doğru olarak açıklamakta¬dır?
A) Özellikleri birbirine yakınlığına göre gruplandırma
B) Özelliğin (niteliğin) yeterli olup olmadığı¬na karar verme
C) Özelliği (niteliği) bir ölçme aracı ile ölçme
D) Özelliği (niteliği) gözlemek ve bir puan vermek
E) Özellikleri (nitelikleri) karşılaştıracak birer kriter (ölçüt belirlemek)

8. Aşağıdakilerden hangisi eğitim süreci içeri¬sinde ölçme ve değerlendirme etkinlikleri¬nin bir işlevi sayılmaz?
A) Öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerini belirleme ev bilgi edinme
B) Öğretimin hedeflerine ulaşma düzeyim belirleme
C) Öğretim hedeflerini gruplama
D) Öğrenciyi motive etme
E) Öğrencilerin geleceklerine yönelik karar¬lar almA

9. Bir öğretmen sınav kağıtlarını okurken zaman zaman açık olan TV'den gelen sesler dikkatini çekmiş ve bazı kağıtları puanlamada hatalar yapmıştır. Öğretmen hangi hatayı yapmıştır?
A) Tesadüfi (random) hata
B) Sistematik hata
C) Sabit hata
D) Değişken hata
E) Betimsel hata

10.Aşağıdakilerden hangisi ölçme ve değerlen¬dirme sürecine karışan hata kaynaklarından birisi değildir?
A) Ölçmeyi yapan kişi
B) Ölçmede kullanılan araçlar
C) Ölçülen özellikler (nitelikler)
D) Ölçmenin yapıldığı ortam
E) Ölçülmek istenilen hedef-davranış

11. Bir ölçme aracının "tutarlılığı" yüksektir açıklamasını aşağıdaki ifadelerden hangisi destekler?
A) Bir ölçme işleminde hata oranının az ol¬ması
B) Bir ölçme aracının birden fazla uygulan¬dığında benzer sonuçları vermesi
C) Bir ölçme aracında kullanılan soruların il¬gili hedef-davranışları temsil etme gücü
D) Bir ölçme aracının şans faktörlerinden arı¬nık olması
E) Bir ölçme aracının uygulanabilirlik düze¬yinin yüksek olması

12. Bir ölçme aracının "duyarlılığı" yüksektiraçıklamasını aşağıdaki ifadelerden hangisi destekler?
A) Bir ölçme işleminde hata oranının az ol¬ması
B) Bir ölçme aracının birden fazla uygulan¬dığında benzer sonuçları vermesi
C) Bir ölçme aracında kullanılan soruların il¬gili hedef-davranışları temsil etme gücü
D) Bir ölçme aracının şans faktörlerinden arı¬nık olması
E) Bir ölçme aracının uygulanabilirlik düze¬yinin yüksek olması
13. ve 14. soruları aşağıdaki açıklamaya göre cevaplayınız.
Bir öğretmen Matematik dersinde öğrencile¬rin problem çözme becerilerini ölçmek için hazırladığı testi bir sınıfa uygulamıştır. Daha sonra testte yer alan her bir maddenin güçlük derecesini belirleyerek homojen ve tutarlı ol¬duğuna bakarak güvenilir olup olmadığını belirlemiştir.
13. Öğretmenin uyguladığı güvenirlik belirle¬me yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) KR-20 güvenirliği
B) Cronbach alfa katsayısı
C) Faktör analizi
D) Madde ayırtediciliği
E) Ölçmenin standart hatası

14. Bu işlemin sonucuna dayanarak aşağıdaki yorumlardan hangisi yapılmaz?
A) Puanların hatalardan arınıklığı
B) Testin yapı geçerliği
C) Testi oluşturan maddelerin homojenliği
D) Testin grubu birbirinden ayırma düzeyi
E) Testte elde edilen en yüksek puan ile en düşük puan arasındaki fark

15. Bir ölçme aracında bulunması gereken temel özellikler bakımından en önemli olanı aşa¬ğıdakilerden hangisidir?
A) Güvenirlik
B) Geçerlik
C) Kullanışlılık
D) Başarı düzeyinin yüksekliği
E) Uygulandığı ortama uygunluğu

16. İngilizce dersinin sınavında kullanılan 1. soruya sınıfın başarılı öğrencileri ile başarısız öğrencile¬ri aynı oranda doğru cevap vermişlerdir.
Bu durumda aşağıdaki açıklamalardan han¬gisi doğru olur?
A) Maddelerin güçlük düzeyi ortadadır.
B) Teste şans faktörü karışmıştır.
C) Maddenin ayart edicilik gücü yoktur.
D) Maddenin güçlük düzeyi zayıftır
E) Madde sınıf tarafından anlaşılmamıştır.

17., 18. ve 19. sorulan aşağıdaki açıklama ve tabloya göre cevaplayınız.
Bir sınıftaki beş farklı derse ilişkin sınavların aritmetik ortalaması, standart sapması (ss) ve sınıftaki bir öğrencinin sınavlardan almış ol¬duğu puanlar (X) aşağıdaki tabloda verilmiş¬tir.
Dersin adı X X (Ss)
Türkçe 65 50 5
Tarih 60 90 10
Kimya 80 87 4
Coğrafya 70 67 3
Matematik 50 55 6







17.Öğrencinin en başarılı ve en başarısız oldu¬ğu dersler hangileridir?

En başarılı En başarısız
A) Türkçe Matematik
B) Türkçe Tarih
C) Türkçe Kimya
D) Tarih Matematik
E) Coğrafya Kimya

18.Hangi derslerde öğrencilerin öğrenme düze¬yi birbirine en yakın (homojen) ve en uzak¬tır (Hetorejen)?
Öğrenme düzeyi en yakın
Öğrenme düzeyi en uzak
A)
Coğrafya
Tarih

B) Tarih
Türkçe

C) Tarih
Coğrafya

D) Matematik
Coğrafya

E) Türkçe
Matematik


19. Sınıfın mutlak başarı düzeyi anlamında en başarılı ve en başarısız olunan dersler han¬gileridir?
Mutlak başarı düzeyi en yüksek
Mutlak başarı
düzeyi en düşük

A)
Coğrafya
Tarih

B) Türkçe
Kimya

C) Türkçe
Matematik

D) Tarih
Matematik

E) Tarih
Coğrafya


20. İki şubenin Matematik dersinin sınavına ilişkin aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (ss) değerleri aşağıda verilmiştir.
X SS
A şubesi 60 3
B şubesi 65 4

Bu durumda aşağıdaki açıklamalardan han¬gisi en doğrudur?
A) A şubesi daha başarılıdır.
B) B şubesi daha başarılıdır.
C) A şubesi daha homojen dağılım göster¬mektedir.
D) B şubesi daha homojen dağılım göster¬mektedir.
E) B şubesine uygulanan testin güçlük düze¬yi yüksektir.

21.Yapılan bir araştırmada deney ve kontrol gruplarında pekiştireç kullanmanın öğrenci¬lerin derse katılım düzeyine etkisi inceleniyor. Bu çalışmada bağımsız değişken hangisidir?
A) Pekiştireçler
B) Derse katılım düzeyi
C) Motivasyon
D) Ödül
E) Çalışma grupları

22.Aşağıdaki sorulardan hangisinin, bilişsel alan sınıflamasına göre diğerlerinden daha yüksek düzeydeki bir hedef davranışı ölç¬meye yönelik olduğu söylenebilir?
A) Kanın tanımını yapınız?
B) Kaç çeşit kan vardır?
C) Fen bilgisi bilim alanı hangi konularla ilgi¬lenir?
D) Bireylerin kan grubu nasıl belirlenir?
E) Kan hastalıkları önlenebilinir mi?

23. Pozitif korelasyon, değişkenlerden birinin diğeri artarken diğerinin değerinde artma ol¬duğunu gösterir.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisinde veri¬len iki değişken arasında hesaplanacak ko¬relasyonun pozitif olması beklenir?
A) ekonomik düzen- öğrenme hızı
B) Kitap okuma - koleksiyon yapma
C) Spor yapma - hayvan sevgisi
D) Gelir seviyesi - satın alma gücü
E) İletişim becerisi - sınav başarısı

24. Aşağıda standart sapması ve güvenirlik katsayısı verilen testlerden hangisiyle elde edilen puanların standart hatası en yüksektir?

Standart sapma Güvenirlik katsayısı
A 2 0,50
B 4 0,50
C 5 0,30
D 5 0,60
E 2 0,85

25. Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme aracının yapı geçerliliğini belirlemeye yönelik bir uygulamadır?
A) Bir ölçme aracından elde edilen aritmetik ortalama ile aynı özellikleri ölçen başka bir ölçme aracından elde edilen aritmetik ortalama arasında anlamlı fark olup ol¬madığını belirleme
B) Bir sınıfın bir testten elde ettiği puanlarla, geçerliği daha önceden belirlenmiş başka bir testten elde ettiği puanlar arasındaki korelasyonu hesaplama.
C) Öğrencilerin belli bir öğretim programı sonundaki başarıları ile bu öğretim prog¬ramına seçme amacıyla kullanılan ölçme aracında elde ettikleri puanlar arasındaki korelasyonu hesaplama
D) Aynı davranışları ölçtüğü varsayılan iki testin aynı gruba, aynı koşullarda uygula¬nıp, bu uygulama sonucunda elde edilen puanlar arasındaki korelasyonu hesapla¬ma
E) Bir testi, ölçülmek istenen özelliğe sahip oluş dereceleri farklı iki gruba uygulama ve bu uygulama sonucunda elde edilen puanların gruplar arasındaki farkı yansı¬tıp yansıtmadığını belirleme

26. Yazılı yoklamalar, diğer sınav tiplerine göre öğrencilerin yanıtlarını düşünerek buldukları ve yazdıkları bir sınav türüdür.
Buna göre aşağıdaki davranışlardan hangisi yazılı yoklamalarla ölçüldüğünde sınavın geçerliği düşmüş olur?
A) Yeni bir öneri getirme
B) Görüşünü, nedenleriyle birlikte açıklama
C) Bir olguyu eleştirme, yargılama
D) Bir bütünü oluşturan öğeler arasındaki i-lişkiyi belirleme
E) Yeni bir problem durumu yazma

27.Aşağıdakilerden hangisi çoktan seçmeli testlerin sahip olduğu üstünlüklerden birisi değildir?
A) Objektif olması
B) Çok sayıda soru kullanılabilmesi
C) Sonuçlarının birçok öğrenciyi ilgilendiren ve önemli konularda karar vermede kul¬lanılması
D) Şans faktörünü ortadan kaldırması
E) Bütün hedef alanlarını ölçebilmesi

28. I. Sentez ve değerlendirme basamağmdaki hedef alanlarını ölçebilmesi
II. Kapsam geçerliğinin yüksek olması
III. Puanlamada objektifliğin fazla olması
IV. Cevaplama özgürlüğünü vermesi
V. Öğretimin her kademesinde uygulanması
Yukarıdaki özelliklerden hangisi çoktan seçmeli testlerde çok sayıda sorunun kulla¬nılmasına dayalı olarak yapılabilecek bir açıklamadır?
A) I C) III E) V
B) II D) IV

29. I. Öğrencinin sınıf içi etkinliklerine katılma
düzeyi
II. Öğrencilerin yıl içerisindeki gelişim düze¬yinin izlenmesi
III. Öğrencilerin inceleme, araştırma ve so¬rumluluk gibi kişisel özelliklerinin belir¬lenmesi
IV. Öğrenciyi ilgi ve yetenek alanlarına göre yönlendirme
Yukarıdaki özellikler en kapsalı olarak aşağıdaki değerlendirme türlerinden hangi¬siyle ölçülebilir.
A) Performans testleri
B) Gözlem formu
C) Görüşme formu
D) Portfolyo
E) Standart test

30. Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme aracının güvenirliğinin artırılması için yapılan ça¬lışmalardan birisi değildir?
A) Soru sayısının artırılması
B) Testin uygulandığı ortamın uygun duru¬ma getirilmesi
C) Testin puanlanmasımn objektif yapılması
D) Soruların açık, net ve anlaşılır olması
E) Soruların hedef alanlarını uygun kapsa¬ması

31., 32. ve 33. sorulan aşağıdaki tabloya göre cevaplandırınız
.
Soru A B C D*
Üst grup 20 10 11 59
Alt grup 11 38 39 12
* D doğru cevaptır.

31. Bu sorunun güçlük indeksi kaçtır?
A) 0,71 C) 0,46 E) 0,36
B) 0,60 D) 0,63

32. Bu sorunun ayırt edicilik gücü kaçtır?
A) 0,47 C) 0,18 E) 0,28
B) 0,21 D) 0,85

33. Bu soruda düzeltme yapmak gerekirse önce¬likle hangisi yapılmalıdır?
A) A çeldiricisi üst grupta fazla kullanıldı¬ğından değiştirilmelidir.
B) Çok zor bir soru olduğundan değiştirilme¬lidir.
C) Çok kolay bir soru olduğundan soru zor-laştırılmalıdır.
D) Sorunun madde kökü anlaşılır hale geti¬rilmelidir.
E) Sorunun doğru cevabı değiştirilmelidir.

34. Bir coğrafya öğretmeni hazırladığı testi bir sınıfa bir hafta arayla iki defa uygulamış ve iki uygulama puanları arasındaki korelasyo¬nu 0,31 olarak bulmuştur.
Bu sonuca göre aşağıdaki yorumlardan han¬gisi en doğrudur?
A) Testin güvenirliği düşüktür.
B) Testin geçerliği düşüktür.
C) Testin güvenirliği yüksektir.
D) Testin geçerliği yüksektir.
E) Test objektiftir.

35. Bir ölçme aracının güvenilir olması öncelik¬le aşağıdaki açıklamalardan hangisiyle des¬teklenir?
A) Öğrencilerin başarı düzeylerini iyi yordaması
B) Testin puanlanmasının objektif olması
C) Testin kolay sorulardan oluşması,
D) Test puanlarına ilişkin değişik yorumların yapılabilmesi
E) Test puanlarına karışan hata miktarının az olması

36. Bir çoktan seçmeli test hazırlayan öğretmen seçenek sayısını dörtten beşe çıkarmıştır. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin yaptığı bu değişikliğe bağlı bir düzenleme olamaz?
A) Şans başarısını azaltarak güvenirliği ar¬tırma
B) Şans başarısını azaltarak geçerliği artırma
C) Bilen öğrenciyle bilmeyen öğrencileri a-yırma
D) Ölçme hatasını en aza indirme
E) Maddeyi zorlaştırarak geçerliği artırma

37. İngilizce dersinde Z puana 2 olan Hasan'ın T puanı kaçtır?

A) 82 B) 70
C) 90 D) 60
E) 50

38.Aşağıdaki ifadelerin hangisi bir ölçme işle¬mi değildir?
A) Bugün havanın ısı derecesi 22O'dır.
B) Bu bisikletin değeri 300.000.000 TL'dir.
C) Sınıftaki öğrencileri sayma
D) Dersten başarı olup olmadığını belirleme
E) Ayşe çok güzel bir kızdır.

39.Bir ölçme aracının güvenirliği 0,75 standart sapması 5 dir. Bu ölçme işleminin standart hatası kaçtır?

A) 6,8 B) 11,9
C) 2,5 D) 8
E) 5

40. Bir öğretmen uyguladığı ölçme aracının gü¬venirliğini belirlemek için farklı yöntemleri kullanabilir.
Aşağıdakilerden hangisi bu yöntemlerden birisi değildir?
A) Test-tekrar test yöntemi
B) İç tutarlık katsayısını bulma
C) Eş değer yarılama yöntemi
D) KR-20 formülü
E) Madde ayırt edicilik indeksini bulma

41. Aşağıdakilerden hangisi, kısa cevaplı ve çoktan seçmeli testlerin ortak özelliğidir?
A) Hazırlamasının kolay olması
B) Puanlamanın sübjektif olması
C) Kapsam geçerliğinin fazla olması
D) Şans faktörünün fazla olması
E) Üst düzey davranışları ölçebilmesi

42.KR-20 güvenirlik katsayısı 0,81 olan bir test için aşağıdaki ifadelerden hangisi kesin ola¬rak söylenebilir?
A) Test maddeleri arasındaki tutarlık yüksek¬tir.
B) Testin şans faktörü yüksektir.
C) Test kolaydır ve grup başarılıdır.
D) Test neyi ölçmek istiyorsa iyi ölçmüştür.
E) Testin objektif puanlanma düzeyi yüksek¬tir.

43.Aşağıdaki ifadelerden hangisi çağdaş ölçme ve değerlendirme uygulamalarının dayandı¬ğı temel ilkelerden birisi değildir?
A) Öğrenci merkezli eğitim uygulamaları de¬ğerlendirilir.
B) Üst düzey zihinsel becerilerin kullanılma düzeyi değerlendirilir.
C) Öğrenciye geri bildirim verilir.
D) Öğretme-öğrenme süreci odaklıdır.
E) Özetleyici ve yargılayıcıdır.

44.Aşağıdaki ölçek türlerinden hangisi diğerle¬rine göre daha fazla bilgiyi kapsamaktadır?
A) Eşit aralıklı ölçek
B) Eşit oranlı ölçek
C) Sıralama ölçeği
D) Sınıflama ölçeği
E) Oran ölçeği

45.Aşağıdaki değerlendirme işlemlerinin han¬gisinin temel amacı öğrencilere not vererek, başarı düzeyini belirlemektir?
A) Öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi
B) Düzey belirlemeye dönük derlendirme
C) Öğretim programının değerlendirilmesi
D) Hazır bulunuşluk düzeyinin değerlendirilmesi
E) Öğretim programının değerlendirilmesi
46. Bir dersteki öğretim düzeyinin yeterliğini belirlemek için yapılan değerlendirmenin amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi
B) Düzey belirlemeye dönük derlendirme
C) Öğretim programının değerlendirilmesi
D) Hazır bulunuşluk düzeyinin değerlendi¬rilmesi
E) Öğretim programının değerlendirilmesi

47. Aşağıdakilerden hangisinde bir değerlen¬dirme yapılmıştır?
A) Sınav kağıtlarını iyiden kötüye doğru sıra¬lama
B) Sınav puanlarının güvenirliğini belirleme
C) Öğrencilerin matematik dersine olan tu¬tumunu belirleme
D) Yazılan bir öyküdeki hatalı kelimeleri be¬lirleme
E) Dersten başarılı olan öğrencileri belirleme

48.Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında, öğretmenin öğrencilerin öğrenme standart¬larını yüksek tutmak için değerlendirmede kullanacağı ölçütleri geliştirerek verdiği ya¬pılandırılmış yönergeler çerçevesinde öğ¬renciler çalışma süreci boyunca kendisini yönlendirdiği değerlendirme kavramı aşa-ğıdakilerden hangisidir?
A) Ölçüt takımı
B) Ölçmenin standart hatası
C) Portfolyo değerlendirme
D) Rubric puanlama
E) Ölçmenin geçerliği

I. Kullanışlılık
II. Geçerlik
III. Güvenirlik
49.Yukarıda belirtilen bir ölçme aracında bu¬lunması gereken özellikler önem sırasına göre hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) I, II ve III C) II, I ve III E) III, II ve I
B) II, III ve I D) I, III ve II

I. Gözlem
II. Tutum ölçekleri
III. Zeka testleri
IV. İlgi ölçekleri
V. Başarı testleri
50.Yukarıda verilen ölçme araçlarının hangiler duyuşsal hedef alanlarını ölçmede etkilidir?
A) I ve II C) II ve IV E) II, III ve IV
B) I, II ve IV D) I ve III

51.Aşağıdaki ifadelerden hangisi geçerlik kav¬ramı ile ilgili doğru bir ifade değildir?
A) Soruların, ölçülmek istenilen değişkeni c çebilme gücü
B) Soruların dersin kapsamına ve hedef-davranışlarını temsil etme gücü
C) Soruların öğretilmiş olan davranışları ye¬terince örnekleyebilmesi
D) Ölçme aracının gerçeği yansıtma derecesi
E) Ölçme aracının kullanım amacına hizmet etme derecesi

TESTİN CEVAPLARI AŞAĞIDAKİ LİNKTEDİR

http://www.upload.gen.tr/d.php/s5/16bbveia/test_cevab__.doc.html
egitimcixyz
(şimdiye kadar 155 posta)
03.05.2009 10:19 (UTC)[alıntı yap]
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ 50 SORU AŞŞAĞIDAKİ LİNKTEDİR

http://www.upload.gen.tr/d.php/s5/cf0hgg87/OLCME_DEGERLENDIRME_TEST-50.rar.html



Bütün konular: 56
Bütün postalar: 483
Bütün kullanıcılar: 56
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
BU GÜN 24 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol